Evento - Attività

Concors Vôs de Basse. Edizion speciâl de sezion students dedicade a Gina Marpillero

dal 20/12/2021
al 29/04/2022
Comune
San Giorgio di Nogaro
Provincia
UDINE
Sede
Biblioteca Comunale "Villa Dora" - San Giorgio di Nogaro
Telefono
0431620281
Destinatari
ragazzi delle scuole secondarie di II grado; ragazzi secondarie di I grado
Descrizione

È uscito il bando della quinta edizione del concorso letterario in lingua friulana “Vôs de Basse”, organizzato dai Comuni di Carlino, Gonars, Muzzana del Turgnano, Porpetto, Precenicco e San Giorgio di Nogaro, mediante lo Sportello associato per la lingua friulana e con il patrocinio della Società Filologica Friulana e della Cooperativa Informazione Friulana / Radio Onde Furlane. L’iniziativa, con partecipazione gratuita ed ideata come occasione per cimentarsi nella scrittura in friulano, intende inoltre essere un omaggio ad alcune delle figure che hanno arricchito il panorama culturale della Bassa Friulana, quali Pre Zaneto, Tita Marzuttini, Gina Marpillero, Luciano Morandini, Alviero Negro e Pierluigi Visintin.

In occasione dei 110 anni dalla nascita di Gina Marpillero (18 febbraio 1912), in particolare, gli organizzatori del concorso letterario in lingua friulana Vôs de Basse, d’intesa con i familiari e in collaborazione con il Docuscuele - Centro regionale di documentazione, ricerca e sperimentazione didattica per la scuola friulana, hanno voluto dedicare la sezione Studenti (secondarie di primo e secondo grado) all’autrice, in memoria di quell’eterna “bambina di prati, di boschi, di acque, di fiumi, di ruscelli, di viole, di bucaneve, di corgnoli maturi, di farfalle colorate, di ghirlande di edera sulla testa giocando da regina”. È possibile partecipare come singolo alunno o come gruppo classe, con un racconto breve (lunghezza inferiore alle 3000 battute, spazi inclusi) o un componimento poetico (lunghezza massima 30 versi).

Data la copiosa partecipazione delle edizioni precedenti, anche dall’estero, oltre alla consegna cartacea presso l’ufficio protocollo del Comune di San Giorgio di Nogaro, è prevista la possibilità di invio digitale degli elaborati all’indirizzo PEC: comune.sangiorgiodinogaro@certgov.fvg.it. La scadenza del bando è fissata per le 12.30 di venerdì 29 aprile 2022. Una giuria di esperti valuterà le opere e nominerà i vincitori di ciascuna sezione, che riceveranno come premio un buono spendibile per l’acquisto di libri. Il bando del concorso e la scheda di adesione sono reperibili in tutte le biblioteche dei Comuni organizzatori e sui relativi siti istituzionali. Per informazioni è possibile chiamare il numero 0431620281 o scrivere a: sportel.furlan@bassefurlane.eu.

_______

 

Al è fûr il bant de cuinte edizion dal concors leterari par furlan “Vôs de Basse”, inmaneât dai Comuns di Cjarlins, Gonârs, Muçane, Porpêt, Prissinins e San Zorç di Noiâr, midiant dal Sportel associât pe lenghe furlane e cul patrocini de Societât Filologjiche Furlane e de Cooperative Informazione Friulana / Radio Onde Furlane. La iniziative, che si partecipe sore nuie e che e je pensade par stiçâ la int a scrivi par furlan, e vûl ancje jessi un omaç a cualchidune des figuris che a àn insiorât il panorame culturâl de Basse furlane, tant che pre Zaneto, Tita Marzuttini, Gina Marpillero, Luciano Morandini, Alviero Negro e Pierluigi Visintin.

In ocasion dai 110 agns de nassite di Gina Marpillero (ai 18 di Fevrâr dal 1912), i organizadôrs, intune cu la famee e in colaborazion cul Docuscuele - Centri regjonâl di documentazion, ricercje e sperimentazion didatiche pe scuele furlane, a àn volût dedicâ la sezion Students (secondariis di prin e secont grât) ae autore, in memorie di chê eterne “frute di prâts, di boscs, di aghis, di flums, di riui, di violis, di campanelis, di cuargnui madûrs, di paveis coloradis, di ghirlandis di elare sul cjâf zuiant di regjine”. Si pues partecipâ tant che singul arlêf o come grup di classe, cuntune conte curte (lungje mancul di 3000 batudis, cjapant dentri ancje i spazis) o cuntun componiment poetic (lunc no plui di 30 viers).

Viodude la largje partecipazion des edizions passadis, ancje dal forest, in plui de consegne dai lavôrs su cjarte li dal ufici protocol dal Comun di San Zorç di Noiâr, e je previodude la pussibilitât di mandâ i lavôrs in formât digjitâl ae PEC: comune.sangiorgiodinogaro@certgov.fvg.it. Il bant al scjât a misdì e mieç di vinars ai 29 di Avrîl dal 2022. Une jurie di esperts e stazarà lis oparis e e nomenarà i vincidôrs di ogni sezion, che a varan par premi un bon di spindi par comprâ libris. Il bant dal concors e la schede di adesion si puedin cjatâ in dutis lis bibliotechis dai comuns organizadôrs e sui sîts istituzionâi. Par informazions si pues clamâ il numar 0431620281 o scrivi a: sportel.furlan@bassefurlane.eu.